or Connect
Mothering › Groups › December 2011 Birth Club › Discussions › Chat November 28th -December 4th!

Chat November 28th -December 4th! - Page 6

post #101 of 105
Quote:
Originally Posted by mammamo View Post

You'll get along fine if your mom can't make it, my mom and I have a great relationship...but she has always been completely worthless after I have children. With my first she worked all day and couldn't help, with my second she had a breast augmentation 2 or 3 days later, and yesterday she just told me that she scheduled a hysterectomy for this thursday. Luckily, my parents are divorced and my dad and stepmom will be here.

 

Well, I worked all weekend...2 12 hour shifts, I'm exhausted, was up all night with DD2 and my friend that's due the 14th is already hitting me up to see if I work, in case she goes into labor. My house is a disaster (how does that happen when no one is here all freaking weekend?!?)

 

 


My mom is the same, lol. With my first she decided to take off the week before my EDD, instead of the week or 2 after. And she figured since I wasn't having the baby any time soon she would just travel around instead. I went to 41 weeks with my first and she took off work when I was 39 weeks. My 2nd I was living with my ex-MIL so it was OK with her not being there. This one, she works at a major retailer so she can't take off work until January. She will have a couple days off, maybe, that she might be able to come up for a night after the baby is born. 

 

I can't beleive you are working so many hours! I am complaining about my school work and my housework. There is no way I could do 2 12 hour shifts! HUGS to you! 

 

post #102 of 105

Work isn't so bad as long as I don't have to do too much (LOL) my coworkers don't let me bend over and pick stuff up (I seriously drop everything) and don't let me do any lifting. So it's not so bad, Except the "OMG i need to sleep now" feeling at about 2pm

post #103 of 105
Quote:
Originally Posted by aeterna View Post


...am I reading this right? You're having a c-section without painkillers? I'd like to think I'm a pretty tough cookie but that is well beyond what I think I could reasonably bear. bigeyes.gif


HAHAH - yep you read right.  To my understanding (and I will have my IV standing by just in case :)  I will be numb from the spinal - at my hospital they usually put Fentanol (sp?) in the spinal to help with the tugging sensation while taking out and sewing up the uterus.  My anesthesiologist said that it lasts 24 hours and that many don't get bothered by the tugging sensation.  I have had my goods stitched up 3 times (2 with just a shot of litocane) and have felt the tugging sensation but it never really bothered me.  So fingers crossed winky.gif

 

I will be checking on these facts again on Wednesday morning before the surgery.thumb.gif

 

I'm afraid of being loopy for the first day of baby's life - and I'm the kinda gal that gets loopy from too much sugar.

 

 

 

post #104 of 105

Oh jeez, ok, so you ARE getting some anesthesia... I thought you meant you were just gonna jump up on the table and have 'em cut it out of you without so much as a topical, and I'm like... will doctors even DO that?!?!?! ROTFLMAO.gif

post #105 of 105
Quote:
Originally Posted by aeterna View Post

Oh jeez, ok, so you ARE getting some anesthesia... I thought you meant you were just gonna jump up on the table and have 'em cut it out of you without so much as a topical, and I'm like... will doctors even DO that?!?!?! ROTFLMAO.gif


Hehehe - nope not THAT brave (or crazy).  But I do rock with pain management :)  I'ts my claim to fame!  winky.gif

 

  Return Home
  Back to Forum: December 2011 Birth Club
Mothering › Groups › December 2011 Birth Club › Discussions › Chat November 28th -December 4th!