Mothering Forum banner

Dochter ontwikkelt exhibitionistische verlangens, hoe ermee om te gaan?

2.7K views 7 replies 5 participants last post by  Luca25  
#1 ·
Laat ik beginnen met te zeggen dat we een nudistenfamilie zijn, dus naaktheid op zich is nooit een probleem voor ons. Thuis zijn we vrijwel altijd naakt, niemand van ons schaamt zich. We trekken alleen kleren aan als we uitgaan, omdat we de preutse mensen niet willen beledigen.

Maar de laatste tijd ontdekte ik dat het voor mijn jongste dochter niet genoeg is om gewoon naakt te zijn. Ze is exhibitionistisch, ze wordt opgewonden van het tonen van haar lichaam aan nietsvermoedende mensen. Naakt zijn tussen andere naakte mensen is gewoon niet meer genoeg voor haar. Ze bekende me dat, zelfs als ze thuis naakt is, de muren nog steeds aanvoelen als kleren, omdat ze haar lichaam beschermen tegen het zicht. Ik heb haar betrapt toen ze zich voor haar slaapkamerraam ontkleedde en haar lichaam liet zien aan wie het maar wilde zien.

Hoe moet ik hiermee omgaan? Waar moet ik de grens trekken? Ze is trouwens 15 jaar oud. Voor haar is het gewoon onschuldig plezier, maar ik maak me zorgen om haar veiligheid, ze hoeft maar één keer de verkeerde persoon te flashen. Hoe krijg ik haar zover dat ze begrijpt dat wat ze doet niet zo onschuldig is als ze denkt?

Natuurlijk, ze heeft het recht om naakt te zijn, want naaktheid op zich is onschadelijk. Het draagt bij aan een gezond lichaamsbeeld. Maar waar moet de grens getrokken worden tussen nudisme en exhibitionisme?

This post has been deleted
#2 ·
Ja, ik ben opgegroeid in een nudistenfamilie. Mijn ouders hebben me altijd geleerd dat naaktheid thuis en in aangewezen nudistengebieden zoals stranden en resorts oké was, maar niet op openbare plaatsen. Dat heb ik altijd geaccepteerd. Nu lijkt het erop dat mijn dochter de grenzen opzoekt, iets wat ik nooit heb gedaan. Daarom heb ik hulp nodig om hiermee om te gaan.

Ik ben het ermee eens dat ik haar niet kan vertellen dat het verkeerd is. Het brengt risico's met zich mee, daar ben ik het mee eens. Het probleem is dat ze zich op haar gemak voelt als iedereen haar naakt ziet, het windt haar op. Ze schaamt zich nergens voor als het hierop aankomt. Wat op zich een goede zaak is, het geeft haar zelfvertrouwen. Een deel van het nudisme is je prettig voelen in je eigen vel, wat ze zeker is. Maar als je je opzettelijk laat zien aan nietsvermoedende mensen, heeft het niets meer met nudisme te maken. Dat is exhibitionisme, en dat is wat ze doet.

Voor haar is het gewoon leuk om zich te laten zien. Ik wil haar het plezier niet ontzeggen, maar als ik haar niet stop, is het volgende wat ik weet dat ze naakt door de buurt loopt. In een nudistenresort kan ze rondlopen zoals ze wil, het maakt niet uit. Maar voor haar is het niet hetzelfde. Als iedereen ook naakt is, val je niet op omdat je naakt bent. Ze wil opvallen, ze wil de aandacht trekken met haar naaktheid. Dat is een exhibitionistische eigenschap.

Er zijn grenzen tussen publiek en privé, dat is waar. Het probleem is dat ze deze grenzen opzoekt. Ik heb het haar zo goed mogelijk uitgelegd, ze blijft gewoon over de grens gaan. Ze blijft gewoon haar privéleven naar de openbaarheid brengen.

Wat kan ik doen?

#3 ·
Ik denk dat het heel normaal is voor kinderen op die leeftijd, zelfs in gezinnen die zich thuis veel conservatiever kleden, dat tieners, vooral meisjes, de neiging hebben om hun nieuw ontwikkelde lichamen enigszins te laten zien. Moeders hebben meisjes altijd moeten vertellen dat ze in het openbaar een beetje te veel laten zien. Het zouden dezelfde regels moeten zijn voor jongens en meisjes, maar meisjes beseffen zich niet altijd dat ze het risico lopen te worden aangevallen of aangevallen omdat ze de verkeerde man verleiden. Het zou niet zo moeten zijn, maar het is gewoon een realiteit die aan de orde moet worden gesteld. Ik heb 3 jongens opgevoed, die nu in de twintig zijn en ze waren in die jaren ongeveer hetzelfde. Na verloop van tijd zullen ze waarschijnlijk gereserveerder worden.

#6 ·
En je staat ze toe dat te doen?

Dat is precies het soort gedrag dat niet acceptabel wordt geacht onder nudisten, die geleerd hebben naaktheid van seks te scheiden. Masturbatie en andere seksuele activiteiten worden privé gedaan.

Op 9-jarige leeftijd zou ik het misschien oké vinden om naakt in het openbaar te zijn, zelfs buiten de aangewezen nudistengebieden, maar openbare masturbatie is een grote nee! Dat is niet oké. Begrijp me niet verkeerd, het is prima dat ze masturberen, zelfs op zo'n jonge leeftijd. Daar is niets mis mee. Ze moeten gewoon leren dat niet in het openbaar te doen.

#7 ·
En staat u dat toe?

Dat is precies het soort gedrag dat niet acceptabel wordt geacht onder nudisten, die geleerd hebben naaktheid van seks te scheiden. Masturbatie en andere seksuele activiteiten worden privé gedaan.

Op 9-jarige leeftijd zou ik het misschien prima vinden om in het openbaar naakt te zijn, zelfs buiten de aangewezen nudistengebieden, maar openbare masturbatie is een grote nee! Dat is niet oké. Begrijp me niet verkeerd, het is prima dat ze masturberen, zelfs op zo'n jonge leeftijd. Daar is niets mis mee. Ze moeten gewoon leren dat niet in het openbaar te doen.
Ik begrijp uw standpunt, maar ze houden ervan te masturberen en ik zie het probleem niet als ze het doen, zelfs niet voor anderen, op straat voor het huis, het gebeurt zelden, in plaats daarvan elke dag in huis en in de tuin, nu bijvoorbeeld hebben we de tuinman die wat planten snoeit en ze zijn met hun vrienden naakt in de tuin aan het zonnen en ze zijn met z'n vijven aan het masturberen.